1. Ниска първоначална инвестиция.
При този вид търговия не е задължително да се наема или купува търговски обект и складова база. Освен това могат да се спестят и средствата за оборудването им. Има разработени платформи, чийто темплейти могат да бъдат закупени на много ниска цена. Предлагат се също и много безплатни такива в интернет. Може дори да нямаш собствени стоки и услуги и да продаваш продукти от големи брандове, като прибираш комисионна. Минималните първоначални средства, които са ти необходими са средства за откриване на фирмата, изграждане на онлайн магазин, компютър и разноските по интернет доставка.
2. Глобализация на търгуване.
Разработването на такъв тип търговски обект е в интернет пространството. Така на практика не е необходимо да продавате продукти характерни за средата, в която живеете. Може да извършвате търговска дейност в цял свят, като единственото условие е да имате достъп до интернет.
3. Предоставя възможност на купувачите да пазаруват денонощно.
Може да дадеш възможност на твоите клиенти да имат достъп до продуктите по всяко време на денонощието. С инсталиране на чат робот те ще имат възможността да задават своите въпроси относно продукти и цени независимо в кой часови диапазон са. По този начин ти предоставяш непрекъснат търговски процес.
4. Възможност за дигитален маркетинг.
Може да увеличиш продажбите си многократно, използвайки мощните средства на дигиталния маркетинг, като използваш различните му канали. Използването на този тип маркетинг е показвал неколкократно повишаване на печалбите.
5. Удобен за управление.
Има възможност да се използват инструменти за анализ на цени продажби, посетители на сайта, заинтересованост и други. Това дава възможност за създаване на по-добра организация на процесите и анализиране на резултатите.